Czcionki:
Kontrast:
subregion ue

Jak pozyskać odpis księgi wieczystej?

Dodano: 21.03.2024

Zgodnie z Regulaminem naboru jednym z wymaganych załączników jest odpis lub wyciąg z księgi wieczystej. Jak go pozyskać. 

Jeśli nie posiadasz aktualnego (nie starszego niż 3 miesiące) odpisu lub wyciągu z księgi wieczystej polecamy wykorzystanie strony Ministerstwa Sprawiedliwości – Elektroniczne Księgi Wieczyste  https://ekw.ms.gov.pl/ oraz złożenie wniosku o wydanie dokumentu z Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych.

  1. Przygotuj numer księgi wieczystej Twojej nieruchomości.
  2. Wybierz opcję „Składanie wniosków o wydanie dokumentu z Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych” na stronie https://ekw.ms.gov.pl/
  3. Wprowadź numer księgi wieczystej.
  4. Wybierz rodzaj dokumentu o który chcesz wnioskować (wystarczy odpis zwykły księgi wieczystej).
  5. Wybierz dokument do samodzielnego wydruku przy pytaniu o formę dostarczenia dokumentu.
  6. W następnym oknie wprowadź adres e-mail na który otrzymasz dokument do druku.
  7. W następnym oknie zaakceptuj warunki i dokonaj płatności.
  8. Pobierz odpis oraz wydrukuj.

Uwaga: Funkcja przeglądania księgi wieczystej nie posiada opcji drukowania i wnioski drukowane z okna przeglądarki nie będą akceptowane.